Remito la nota de prensa publicada hoy por el Festival de Sitges, donde se confirman más películas que van a estar en la edición de este año y donde destaca lo nuevo de Carpenter, Anderson o el habitual Miike. En los próximos días, colgaré información y algunos trailers de las nuevas películas confirmadas en este nuevo avance de programación.
La darrera pel·lícula de John Carpenter, The Ward, s’afegeix a la Secció Oficial de SITGES 2010 sent première europea. Carpenter torna amb un thriller de terror sobrenatural ambientat en un manicomi, comptant com a protagonista amb Amber Heard, la nova musa del cinema fantàstic.
Dues de les noves incorporacions són produccions espanyoles; Secuestrados, première europea, i Carne de Neón, première mundial. La primera explica a temps real la terrorífica odissea d’una família que està retinguda a casa per un grup de psicòpates. Miguel Ángel Vivas, afanat director de curtmetratges, realitza el seu segon llarg produït pel mateix equip de Celda 211, cinta estrenada l’any passat al festival de Sitges. D’altra banda, Carne de Neón trasllada al cinema espanyol l’esperit dels thrillers de Guy Ritchie i Quentin Tarantino. Entre els actors destaquen Mario Casas i Darío Grandinetti, així com el retorn d’Àngela Molina en un paper molt sorprenent. Violència, humor i una mica de terror en el segon llargmetratge de Paco Cabezas basat en el seu curt del mateix títol.
Rare Exports: A Christmas tale (Jalmari Helander) és una de les pel·lícules més esperades pels amants del cinema fantàstic. En ella es narra una teoria sobre l’origen de Santa Claus treta d’un conte infantil d’origen finlandès, convertint-se així en una pel·lícula de terror dirigida principalment al públic juvenil. SITGES 2010 també presenta com a première europea, Vanishing on the 7th Street, l’última pel·lícula de Brad Anderson, guardonat a Sitges 2001 com a millor director per Session 9 i seleccionat amb The Machinist a Sitges 2004, on l’actor Christian Bale va guanyar el premi al millor actor. En aquesta edició, Anderson estrena una cinta a mig camí entre la ciència ficció i el terror.
La Secció Oficial del festival també presenta Legend of the Fist: The Return of Chen Zhen (Wai-Keung Lau), una gran superproducció Xina-Hong Kong on es combina el cinema d’acció, el drama històric, les arts marcials i el gènere fantàstic. La pel·lícula està protagonitzada per Donnie Yen, actor present en vàries de les pel·lícules seleccionades aquest any, i per l’espectacular actriu Shu Qi. Amb Thirteen Assassins, Takashi Miike demostra la seva maduresa com a realitzador de cinema de culte. Una pel·lícula de samurais filmada al pur estil dels clàssics com Akira Kurosawa o Hideo Gosha. Red Nights (Julien Carbon i Laurent Courtiaud) és una de les produccions més originals i radicals del cinema fantàstic d’aquest any. La pel·lícula és una barreja entre el giallo italià i el misteri oriental, ambientada a Hong Kong i visualment impactant.
D’altra banda, el director Darren Lynn Bousman s’atreveix amb un remake de El dia de la madre (1980), de Charles Kaufman, una de les grans pel·lícules de Troma. La nova cinta titulada Mother’s Day té un caire menys psicotrònic i està protagonitzada per una esplèndida Rebecca de Mornay. Per últim, es presentarà com a première europea Insidious, film que trasllada a l’espectador a una casa on una família està atemorida pels fenòmens paranormals que afecten al seu fill petit. El director James Wan, creador del primer capítol de Saw, no té por d’afrontar tot un film al més pur estil de Poltergeist amb una forta dosis de terror. Una pel·lícula pels amants de les pel·lícules encantades.
No hay comentarios:
Publicar un comentario